با خواص سینه مرغ آشنا شوید

سینه مرغ یکی از لذیذترین و محبوب ترین قسمت های گوشت مرغ است که در بین افراد مختلف به ویژه ورزشکاران پرطرفدار است. ارز غذایی مرغ به قدری بالا است که  برای کاهش وزن، کنترل فشار خون و کاهش برخی سرطان ها مورد استفاده است. همچنین علاوه بر تمام محاسنی که دارد، سرشار از پروتئین و مواد معدنی است. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص سینه مرغ آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

خواص سینه مرغ

 

خواص سینه مرغ را بدانید

قبل از هر مسئله ای لازم است بدانید، میزان آهن و روی که در سینه مرغ وجود دارد از ران مرغ بیشتر است. بنابراین قسمت ران مرغ را از لحاظ ارزش غذایی در دسته گوشت های قرمز قرار می دهیم. اما برخی افراد همچنان بر لذیذ بودن قسمت ران مرغ پافشاری کرده و از خوردن آن لذت می برند. حتما قبل از مرغ شک دارید که کدام قسمت برای سلامتی شما مفید است و خواص بیشتری دارد. شاید با سوالاتی نظیر اینکه: مرغ ارگانیک هست یا نه؟ یا کدام قسمت مرغ ارزش غذایی بالا و کالری کمتری دارد؟ مواجه می شوید که پاسخ به آنها به فاکتورهای مختلفی نظیر مکان زندگی، طرز پرورش یافتن مرغ و … بستگی دارد.

 

انتخاب اینکه کدام قسمت مرغ خواص بهتری دارد، به خواسته و بدن شما بستگی دارد. خوب کاملا واضح است که ران مرغ چربی بیشتری داشته و کالری بالایی به خود اختصاص داده است. در نتیجه برای افرادی که کلسترول بالا دارند و بدن چاقی دارند مضر خواهد بود. اما سینه مرغ به دلیل اینکه دارای گوشت خشکی است، چربی نداشته و برای ورزشکاران و افراد چاق مناسب تر است. جالب است بدانید سینه مرغ از صفر گرم کربوهیدرات تشکیل شده و جزء غذاهای  کم کربو است.

 

اگر به ویتامین بدن خود و خواص سینه مرغ اهمیت می دهید آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. زیرا متشکل از ویتامین B6، سلنیوم، فسفر و نیاسین است. این ویتامین ها برای بدن مفید بوده و کمبود آنها به بدن آسیب های جبران ناپذیری را وارد می کند. به همین دلیل است که اکثر پزشکان خوردن سینه مرغ را پیشنهاد می کنند.

 

نکته مهم: از مصرف پوست مرغ و قسمت هایی که تیرگی دارند خودداری کنید زیرا دارای چربی های اشباع شده است و برای بدن مضر هستند.

 

یکی دیگر از مهمترین خواص سینه مرغ وجود تریپتوفان و ویتامین B5 است. این دو ماده باعث کاهش استرس شده و با خوردن قسمت سینه مرغ به سلامت روان خود نیز کمک می کنید. همچنین دارای مقدار زیادی منیزیوم بوده که موجب کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی می شود. در انتها مصرف سینه مرغ باعث شده آرامش بیشتری داشته و از ذهن سالم تری برخوردار باشید.

 

خواص سینه مرغ کم نیست و می توان مدت ها در مورد آن صحبت کرد که از حوصله این بحث خارج است اما اگر ورزشکار هستید و قصد دارید یک ماده غذایی پر پروتئین انتخاب کنید، سینه مرغ بهترین انتخاب است. این ماده غذایی هم در کاهش وزن و هم در ساخت و سفت کردن عضلات بدن نقش مهمی خواهد داشت. در نتیجه به طور منظم می توانید از سینه مرغ استفاده کرده و به روش های مختلف آن را بپزید. پیشنهاد ما این است که برای امتحان خواص سینه مرغ غذاهای مانند سالاد مرغ و قارچ، ساندویچ مرغ، کیک مرغ، مرغ شکم پر را در برنامه غذایی ماهانه خود قرار دهید و از خوردن آنها نهایت لذت و سلامت را تجربه کنید.

خواص سینه مرغ در چیست

 

نتیجه گیری

در این مقاله با خواص سینه مرغ آشنا شدید و اکنون می دانید چقدر برای سلامتی مفید بوده و به سلامت بدن شما کمک می کند. می دانید که پروتئین سینه مرغ چقدر برای رشد بدن انسان به ویژه کودکان مفید بوده و در صورت حذف آن از لیست غذایی، آسیب های زیادی به بدن می رساند. پس حتما در هفته سینه مرغ را در برنامه غذایی قرار دهید و میل کنید.


برگرباز ، با ما بهترین باشید. سینه ,خواص ,غذایی ,قسمت ,کاهش ,بوده ,خواص سینه ,مفید بوده ,برنامه غذایی ,کدام قسمت ,قرار دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ۩ شگفتی ساز ۩ آموزش و کار مجازی انجمن سایه های سیاه معارف اسلامی وحقوق ملودی چت ، ملودی چت بهترین سایت دانلود فایل